Piaggio Medley S 125 ABS

Cena: 15 400 PLN
Pojazd nowy
Tak
Marka
Piaggio
Model
Medley S 125 ABS
Nazwa modelu
Medley S 125 ABS
Tytuł
Piaggio Medley S 125 ABS
Wersja modelu
S
Typ motocykla
skuter
Pojemność [cm3]
125
Moc [KM]
12
Paliwo
benzyna
Skrzynia biegów
CVT
Napęd
pas
Liczba miejsc
2

Medley to zupełnie nowy model w ofercie Piaggio. Bogato wyposażony i zaawansowany technologicznie, łączy w sobie atuty lekkiego skutera na dużych kołach z komfortem jazdy pojazdów klasy maxi. Napędzany jest chłodzonym cieczą silnikiem iGet 125 cm3 z elektronicznym wtryskiem paliwa i 4-zaworowym rozrządem. 

To nowa rodzina jednocylindrowych jednostek napędowych, które podnoszą poprzeczkę w zakresie jakości, niezawodności i redukcji emisji spalin. Medley jest ekonomiczny również dzięki znanemu z samochodów systemowi Start & Stop.

Przód Piaggio Medley wyróżnia się widelcem o średnicy rur teleskopów 33 mm. Z tyłu pracują podwójne amortyzatory z 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyn. Dzięki takiemu zawieszeniu oraz dużym obręczom (16” z przodu i 14” z tyłu) wykonanym ze stopu aluminium, z sześcioma eleganckimi szprychami i oponami 100/80 z przodu oraz 110/80 z tyłu, Piaggio Medley gwarantuje komfort jazdy, dobre trzymanie się drogi oraz stabilność typową dla skuterów klasy wyższej.
Jednocześnie waga pojazdu gotowego do jazdy wynosi jedynie 138 kg, co pozwala kierowcy swobodniej manewrować.

Skuteczny system hamulcowy złożony z dwóch tarcz o średnicach 260 mm z przodu i 240 mm z tyłu, podwójnymi pływającymi zaciskami oraz systemem ABS dostępny w wyposażeniu standardowym znacznie zwiększają bezpieczeństwo. Każde koło ma czujnik i tarczę zębatą, które wykrywają obroty. Czujniki komunikują się z 2-kanałowym modulatorem ABS, jeśli jedno z kół straci prędkość obrotową względem prędkości pojazdu, ABS zapobiega zablokowaniu koła i gwarantuje efektywne hamowanie nawet na nawierzchniach o niskiej przyczepności.

Widok z przodu Piaggio Medley zdecydowanie różni się od klasycznego wyglądu skutera na dużych kołach. Powierzchnie są szersze w celu poprawy aerodynamiki i ochrony kierowcy, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Chromowany pionowy element („krawat”) wyróżnia się na środku przedniej osłony, podkreślając przynależność do rodziny najnowszych produktów Piaggio. Innowacyjne są także światła do jazdy dziennej wyposażone w listwy świecące białym światłem LED oraz lampa główna. 

Kierownica wyposażona jest w panel zegarów otoczony aluminiową ramką. Zestaw kontrolek ostrzegawczych informuje o wszystkich funkcjach pojazdu, począwszy od systemu Start & Stop przez dane o działaniu układu wtrysku paliwa i ciśnieniu oleju, aż po działanie ABS i immobilizera.

Duża i komfortowa kanapa wyposażona jest w elektryczny zamek sterowany przyciskiem z kierownicy. Wygląd przedniego schowka, dopasowany do kierownicy i siedziska, przypomina samochodową deskę rozdzielczą. Wklęsłe i wypukłe linie wzdłuż całego nadwozia oraz zdecydowane, łukowe rysy nadają pojazdowi dynamiczny, ale kompaktowy wygląd.

Tylne światła z czerwonymi diodami LED do jazdy dziennej wyznaczają oryginalne zakończenie pojazdu. Podczas jazdy nocą, tego modelu nie można pomylić z żadnym innym. Wyjątkowo elegancka tylna część pojazdu zachowuje wspaniały kształt, mimo że schowek na kask ma imponujące 36,2 litra pojemności, czyli dość, aby pomieścić kask szczękowy (to niespotykane w tej klasie skuterów). Osiągnięto to dzięki optymalizacji projektu i przesunięciu zbiornika paliwa do centralnej części pojazdu. Oprócz zwiększenia pojemności schowka umożliwia to tankowanie bez konieczności zsiadania i zapewnia lepsze właściwości jezdne wynikające z równiejszego rozkładu wagi pojazdu, obecnie bardziej wyśrodkowanego.

SILNIK iGet

W modelu Piaggio Medley pojawił się nowy silnik iGet 125cm3. Wyposażony jest on w wyrafinowane systemy, takie jak Start & Stop, elektroniczny wtrysk paliwa, cztery zawory na cylinder i chłodzenie cieczą. To w swojej kategorii silnik z najwyższej półki pod względem osiągów i przyjazności dla środowiska, co zostało potwierdzone certyfikatem zgodności z normą Euro 4.

Nowe silniki Piaggio iGet wyrastają z filozofii projektowania, która kładzie nacisk na jakość i niezawodność. We wstępnej fazie testów silniki pokonały ponad milion kilometrów. Każdy z elementów, począwszy od wydechu, przez osłonę skrzyni biegów, aż po nowy filtr powietrza zostały zaprojektowane tak, aby jazda była jeszcze płynniejsza, cichsza i bardziej komfortowa oraz aby zwiększyć żywotność silnika

Istotnym założeniem projektowym było zmniejszenie tarcia przez wprowadzenie łożyskowania wszystkich ruchomych części, rozrządu i korbowodu, a także z cylindrem ułożonym  w taki sposób, by zminimalizować straty powodowane tarciem tłoka. Nowy silnik iGet pracuje ekstremalnie cicho dzięki redukcji luzów oraz optymalizacji zastosowanych materiałów i kształtów części.

Paweł Góras

Kierownik salonu Harley-Davidson Łódź
  • Łódź
wczytuje...
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.